Friday, June 23, 2006

Achtung!!...World Cup 2006


Malam nih last match untuk group stage FIFA World Cup 2006. Tapi aku bukan nak citer pasal team yang main malam nih. Aku nak citer pasal team favourite aku....GERMANY.

Aku nih memang la minat main bola...bola-bola ikan pon aku suke gak, bola-bola api, bo-layan. Kalo time kecik-kecik, time skola rendah aku minat la ngan Argentina. Sapa tak minat Argentina masa tuh...giler ah kalo ada orang tak minat. Masuk skola menengah aku sokong jap kat England...sekejap jer la.

Tapi pada tahun 1993 aku terpukau dengan semangat player-player German. Tak silap aku time tuh German lawan Brazil dalam Confederation Cup kat US. Aku memang salute la kat
player-player German, especially Hassler, Matthaus, Klinsmann. Diaorang nih takde la skillful cam player Brazil tuh...tapi diaorang ada teamwork & semangat. Dalam match tuh...German ketinggalan 3-0 kalo tak silap aku...pastuh bley kejar balik 3-3. Lawan Brazil tuh beb!!!

Satu lagik bende aku suka pasal German nih...susah nak tengok diaorg senyum. Kalo dulu masa kecik-kecik korang ingat tak buku
sticker Panini? Aku ingat lagik tengok muka player-player German nih...serius giler...brutal abis la...cam aku!!..haha.Tak silap aku ada kluar statement cakap Germany nih satu-satunya team yang susah nak tengok diaorang senyum.

World Cup 2006 nih aku tetap setia sokong German. Memang kalo ditengokkan cam tak bley pegi jauh jer German nih. Tapi kena ingat balik World Cup 2002...sumer orang kata German bley bungkus kat
group stage...skali tengok sampai final!! So, untuk kali nih kita tengok la camner. Walaupun Kaiser tak confident ngan team muda Coach Klinsmann nih...tapi setakat nih aku rasa dalam sumer group stage nyer match, German nyer game yang menarik la.

OKla...kita tunggu jer
2nd round nanti...German vs Sweden. Aku predict German bley masuk Semi Final la...huhuhu.

Hail...hail!!!

No comments: