Tuesday, June 27, 2006

Kerja Baru vs Kerja Lama

Tanggal 9hb Jun 2006 yang lalu...


...aku
tender resignation kat company aku sebab aku dapat offer baru. Selepas 3 tahun dan 5 bulan aku keje kat company nih, akhirnya aku terpaksa melepaskan position senior yang aku pegang skang dan menjawat jawatan junior kat company baru nih. Gaji pon hampir 50% kena cut. Kena consider transportation expenses setiap hari...berbanding company lama transportation sumer ditanggung dan bley claim. Later aku kena bangun awal pagi untuk pergi keje dan keje ikut office hour berbanding skang aku kena outstation selama sebulan dan cuti 2 minggu (takyah masuk opis langsung).

Sayang gak nak tinggal keje aku skang nih. Sebab utama aku sayang nak tinggalkan
ialah keje skang nih tak memerlukan protocol. Kira bley releks banyakla or banyak gak makan gaji buta (easy money)...hehehe. Tapi kena ada disiplin dan pandai goreng.

Tapi bila pikir future...aku rasa keje baru nih lebih menjamin masa depan aku la...insya-Allah. Sektor pekerajaan paling kukuh la setakat nih kat Malaysia plus benefits yang berkali-kali ganda lebih hebat daripada company aku skang nih. Lagipon, aku akan sentiasa dekat ngan orang-orang yang tersayang (mak bapak aku, awek aku, kawan-kawan aku)... so, tak payah tinggal diaorang sampai sebulan lagik. Dan juga...bleh la aku kembali mengaktifkan diri untuk berfutsal kat Sekeyen 14, PJ...huhuhu.

Ye la...better aku blah tukar keje skang sebelum aku dah terlampau comfortable, pastuh malas nak tukar keje plak. Otai - otai kat tempat aku nih pon ramai dah sound, kalo nak blah...baik time muda-muda (muda lagi ke aku nih??) nih blah tukar keje lain...kalo dah lama-lama nanti susah nak tinggalkan keje nih. With the new job, aku just kena try adapt kehidupan keje kat opis la pasnih and ikat perut lebih sket untuk savings...tak bley boros-boros dah. Susah sket aku orang yang tak protocol cam aku nih nak ikut office nyer rules...tapi have to get thru it la...wish me luck!!!

OKla...sehari lagik untuk aku menikmati saat-saat kat sini...gonna miss this job a lot. Hari Rabu balik KL and gotta start preparing myself for the new life. Kena beli kemeja ngan sluar keje la gamaknyer...ngan tie and kasut kulit...tak lupa juga pas bulanan untuk LRT Putra...huhuhu..

Roger and out!!

No comments: