Monday, September 01, 2008

Ramadhan Al-Mubarak...Pas Bukak Poser Kita Lepak..

Salam to all...

Abis dah satu hari poser. Kejap jer rasa...maybe sbb aku bgn tadi pon dah kul 3pm...huhuhu.

Aktiviti rutin time bulan poser...gi pasar Ramadhan. Port biasa...pasar Ramadhan KJ. Disebabkan aku gi agak lewat tadi, orang ramai giler tak ingat. Sempat rembat kuih pelita jer. Half way masuk...aku give up...aku patah balik. Tak dapat sial nak masuk...sesak nak mampos. Esok balik keje terus gi la...time orang tak ramai lagik. Kempunan aku nak makan popiah sira bukak poser td...

Kalo kita tgk orang ramai kat pasar Ramadhan nih...macam2 peel. Brader2 yg menjual tuh jgn citer la...kalo tak kecoh tak pasar Ramadhan la namanyer..

1. ada yg datang lenggang, kuar lenggang tak beli apa2
- sama ada dia tak berkenan ngan kuih/lauk kat situ or sebab dia dah kenyang (tak poser hari tuh)

2. ada yg datang lenggang, kuar cam baru pas borong kat Mydin
- sama ada family dia besar & kaki melantak or sebab dah terikut hawa nafsu perot

3. ada yg datang, then kuar ngan sejenis kuih jer
- sama ada dia ikut sunnah nabi (berbuka sederhana) or sebab duit tak cukup nak makan byk2

4. ada yg datang ngan muka berseri2
- sama ada mmg muka dia penuh ngan cahaya keimanan or bersemangat nak cuci mata tgk awek2 kat situ


Ok la..aku tgh pening nih...baru pas isap rokok. Best woo isap rokok pas bukak poser...cam rasa high2 sket.

Orait...selamat berposer to all.

Ciao.

No comments: